راهکارهای تمرکز چیست؟

تمرکز واقعی یعنی چه؟

آیا تا کنون به بچه‌ها در هنگام بازی کردن توجه کرده‌اید؟ آن‌ها حتی صدای شما را هم نمی‌شنوند! چنان غرق در بازی می‌شوند که هر چیز دیگری در دنیا را در آن لحظات فراموش می‌کنند.

وقتی مشغول مطالعه یک کتاب جذاب هستید، صدای فریاد مردم را نمی‌شنوید. حتی اگر کسی شما را صدا کند، متوجه نمی‌شوید. اطراف خود را به کلی فراموش می‌کنید و انگار که هیچ درکی از زمان و مکان ندارید. هنگام نوشتن نامه، تماشای فیلم، بازی شطرنج یا هنگام انجام هر کار دیگری که برایتان جذاب است اصلاً درکی از زمان و مکان ندارید. این یعنی علاقه، شرط اول تمرکز کردن است.

با این حال، تمرکز  واقعی چیز متفاوتی است. تمرکز یک فرآیند آگاهانه و عمدی است که طی آن فکرتان را به صورت ارادی، در هر لحظه که بخواهید و بر روی هر موضوعی که بخواهید، به مدت مشخصی و نه فقط برای چند لحظه، متمرکز می‌کنید. تمرکز حواس توانایی متمرکز کردن ذهن نه فقط بر روی چیزها و موضوعات دلچسب مورد علاقه‌تان، بلکه بر روی کارها، وظایف، مطالعات و چیزهای خسته کننده و غیر جذابی است که مجبور به انجامشان هستید. پس علاقه به یک موضوعی را با تمرکز کردن روی کاری اشتباه نگیرید.

عوامل برهم زدن تمرکز و راهکارهای افزایش تمرکز را میتوانید برای تکمیل مطالب بخوانید.

شما می‌توانید بابت مشاوره برای تمرکز در انجام پروژه‌های معماری و ... از گراید  مشاوره تخصصی و یا کوچینگ پروژه‌ای بگیرید.

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش