عوامل برهم زدن تمرکز

در برهم زدن تمرکز حواس دو عامل درونی و بیرونی نقش دارند:

عامل درونی یکی از مهم‌ترین عللی که باعث می‌شود ما نتوانیم تمرکز کنیم خاطرات و اتفاقی است که حین کارها پیش می‌آید. ذهن ما نمی‌خواهد درباره موضوعی که علاقه ندارد تفکر و مطالعه کند. پس برای همین با فکر کردن به چیزهای دیگر سعی می‌کند حواس ما را پرت موضوعی کند که دوست داریم درباره آن فکر کنیم. این اتفاق ممکن است برای هر کسی بی‌افتد، تنها کاری که باید بکنید این است که از کنار آن‌ها ساده رد شوید و ذهن خودتان را مشغول آن‌ها نکنید. در بخش تکنیک‌های افزایش تمرکز بیشتر درباره راهکارهای کنترل این عامل درونی توضیح داده‌ایم

عوامل بیرونی صداهایی که هیچ وقت انتظارشان را نداریم همیشه در کمین ما هستند. برای جلوگیری از این صداها، می‌تواند پنجره اتاقی که در آن مطالعه می‌کنید را ببندید. یا این که اگر این امکان برایتان فراهم نیست، از هدفون استفاده کنید. یک موسیقی ملایم بگذارید تا از صداهای مزاحم رها شوید. در کل هر چیزی مثل تلفن همراه، سر و صدای بیرون، بازی کردن بچه‌ها در کوچه و… حواستان پرت می‌کند را از خودتان دور کنید. زندگی مثل یک معامله است. برای این که چیزی را به دست بیاورید باید یکسری از داشته‌های خودتان را بدهید. تمرکز می‌خواهید، باید خوشی‌های و لذت‌های الآن خودتان را فدا کنید.

شما می‌توانید بابت مشاوره برای تمرکز در انجام پروژه‌های معماری و ... از گراید  مشاوره تخصصی و یا کوچینگ پروژه‌ای بگیرید.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش